-->

4 trendy, ktoré budú formovať obsahový marketing v roku 2018

Redakcia 02.01.2018 4 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
4 trendy, ktoré budú formovať obsahový marketing v roku 2018

Obsahový marketing sa neustále vyvíja. V priebehu minulých rokov sa stal kľúčovou stratégiou pri zvyšovaní povedomia o jednotlivých značkách a získavaní nových zákazníkov. S veľkou pravdepodobnosťou si tieto schopnosti zachová aj do budúcnosti.

Dokonca to dáva dokonalý zmysel. Omnoho viac spoločností dosiahlo v roku 2017 úspech pomocou obsahového marketingu. Vaša pretrvávajúca snaha v rámci tejto stratégie by mala byť založená na schopnosti, očakávať nadchádzajúce trendy a prispôsobiť sa zmene hneď, ako nastane.

Práve z tohto dôvodu sa na nasledujúcich riadkoch zoznámte s niekoľkými trendmi, ktoré budú formovať charakter obsahového marketingu v roku 2018.

Tvorba obsahu

Na úspešnú realizáciu obsahového marketingu nepotrebujete prehnane vysoký rozpočet. Práve preto je táto stratégia jedným z najefektívnejších nástrojov malých a začínajúcich podnikov. Viaceré štúdie však aktuálne udávajú, že veľké spoločnosti ako Apple, Facebook a Google investujú čoraz väčší objem financií do vytvárania originálneho obsahu. Táto skutočnosť iba potvrdzuje teóriu, že kľúčovým prvkom dobrej stratégie obsahového marketingu je kvalitný a hodnotný obsah.

Očakáva sa, že v priebehu roku 2018 sa značky odhodlajú zasvätiť väčšiu časť svojho rozpočtu práve obsahovému marketingu. To znamená, že v porovnaní s ostatnými druhmi marketingových stratégií sa konkurencieschopnosť obsahového marketingu výrazne zvýši.

Ak teda vaša spoločnosť plánuje pravidelne uverejňovať hodnotný a relevantný obsah, možno by ste mali zvážiť rozšírenie svojho personálu a najať si tím na spravovanie obsahového marketingu.

Vaším prvým krokom môže byť vytvorenie detailnej obsahovej stratégie a naplánovanie redakčného kalendára. Tým si vopred ilustrujete celú stratégiu vášho obsahového marketingu. Jasne definujte úlohu každého člena tímu a zabezpečíte tak, že skupina jedincov bude fungovať ako jeden celok. Následne by ste mali pravidelne analyzovať svoje napredovanie a zdokonaľovať svoju stratégiu aj na základe spätnej väzby.

Video marketing

Video je budúcnosťou obsahového marketingu. Agentúra Cisco odhaduje, že do roku 2019 bude video zodpovedné až za 80% všetkej návštevnosti webových stránok na internete. Navyše až 64% online marketérov tvrdí, že video sa čoskoro stane dominantnou zložkou ich stratégie obsahového marketingu.

Keď zakomponujete video do Vášho predajného procesu, zákazníkom poskytnete plnohodnotný užívateľský zážitok, ktorého sa môžu zúčastniť, kedykoľvek to sami uznajú za vhodné. Takýmto spôsobom im môžete doručiť potrebné informácie v ten pravý čas bez toho, aby boli vaši zamestnanci k dispozícií 24 hodín denne.

Ďalším čoraz populárnejším trendom je vysielanie obsahu naživo, takzvaný „live streaming“. Veľmi rýchlo sa stáva štandardnou stratégiou naprieč mnohými odvetviami. Tento prístup sa dá realizovať prostredníctvom niekoľkých, ľahko dostupných platforiem a mnohé značky pre ne nachádzajú rôzne, kreatívne využitie.

Video marketing vo všeobecnosti dosahuje vysokú účinnosť, v dôsledku svojej transparentnosti. Ľudia si veľmi rýchlo obľúbia značky, ktoré pôsobia skutočným dojmom. A práve živé videá často odhalia, čo sa deje v zákulisí danej spoločnosti. Zákazníkom takýmto spôsobom dovolíte, aby spoznali vašu značku aj z iného pohľadu.

Personalizácia obsahu

Prieskumná agentúra Gartner tvrdí, že v roku 2018 budú dosahovať omnoho väčší úspech spoločnosti, ktoré investujú do produkovania vysoko-personalizovaného obsahu. Objem ich predajov bude údajne až o 20% vyšší ako predaje spoločností, ktoré budú túto stratégiu ignorovať. Efektivita personalizovaného obsahu je až zarážajúco vysoká.

Prirodzene, vytváranie personalizovaného obsahu je veľkou výzvou, ktorá si vyžaduje dlhodobú snahu tímu, zameraného na obsahový marketing. Začnite na vašej webstránke cez obsah budovať cielenú kampaň, pomocou modálnych pop-up okien a dynamických blokov. Využite potenciál automatizovaných e-mailov a informujte vašich zákazníkov o tých správnych ponukách, v správnom čase. Dobrou stratégiou je tiež využívanie cielených reklamných bannerov a oslovovanie zákazníkov v rôznych štádiách ich nákupnej cesty.

Obsah tvorený užívateľmi

Mnohé značky v súčasnosti investujú do obsahu, ktorý vytvárajú ich vlastní zákazníci. To znamená, že lojálni klienti sa stávajú reprezentantmi danej značky a so svojimi priateľmi na sociálnych sieťach zdieľajú pozitívne skúsenosti.

Obsah tvorený užívateľmi a propagovaný na sociálnych sieťach slúži ako dôkaz o kvalite vašej značky. Ľudia majú totiž tendenciu dôverovať a riadiť sa činmi a rozhodnutiami iných ľudí. Všeobecne platí, že užívatelia internetu dôverujú obsahu tvorenému inými užívateľmi oveľa viac, ako obsahu ktorý pochádza priamo od obchodnej značky.

Keď sa odhodláte investovať do marketingovej kampane založenej na obsahu vašich zákazníkov, časom sa vám podarí zvyšovať popularitu vašej značky medzi potenciálnymi členmi vášho cieľového publika. Zároveň sa stane uznávaným členom komunity v rámci vašej oblasti podnikania.

Obsah tvorený užívateľmi je obzvlášť dôležitým prvkom, napríklad aj na sociálnej sieti Instagram, kde môžu značky využiť populárne hashtagy a vytvárať pútavé príbehy. Takýmto spôsobom tiež docielite zvýšené zapojenie užívateľov a viditeľnosť vašej značky v online prostredí. Tieto faktory v konečnom dôsledku prospejú zvyšovaniu povedomia o vašej značke a spoločnosti.

Podobne ako všetky ostatné oblasti marketingu, aj obsahový marketing sa postupne vyvíja. Je kľúčové, aby ste sledovali nové, vznikajúce trendy v tomto sektore. Následne by ste sa im mali čo najskôr prispôsobiť a udržiavať si tak náskok pre vašimi konkurentmi.

Zdroj: Daily Blog Tips, Boostability


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.