-->

4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti

Redakcia 22.05.2018 5 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti

Na ceste za budovaním vašej spoločnosti by ste mali využiť niektorú z efektívnych rastových stratégií. Patrí medzi ne napríklad optimalizácia miery konverzie, vytváranie neodolateľných ponúk a automatizácia vášho digitálneho marketingu. Ale ako sa k nim dopracujete?

Účinné stratégie sa spoliehajú na funkcie účinných nástrojov a techník, ktoré umocnia snahu investovanú do podnikania z vašej strany.

Predstavujeme vám štyri stratégie, pomocou ktorých budete schopní efektívne nadväzovať kontakt so spotrebiteľmi a budovať s nimi silnejšie vzťahy.

1. Zapojenie zákazníkov

Pravdou je, že takmer 90% každej webstránky tvorí text. Sú to však práve grafické prvky, ktoré pomáhajú spoločnostiam získavať väčší počet zákazníkov.

Ľudský mozog je schopný zaznamenať a spracovať vizuálny obsah omnoho rýchlejšie

ako fádny písaný text. Ľudia využívajú grafické prvky pre okamžité vyjadrenie myšlienok. Či už sa jedná o infografický materiál, takzvané „memy“ alebo obyčajné emotikony. Vaši zákazníci uprednostňujú interaktívne metódy komunikácie so svojimi priateľmi, rodinnými príslušníkmi, či dokonca zamestnancami.

Ak chcete skutočne angažovať svojich potenciálnych zákazníkov, mali by ste s nimi nadviazať kontakt v reálnom čase. Ak ich zahrniete do nejakej konverzácie či diskusie, okamžite sa budú cítiť ako súčasť vášho podnikania. Nástroje ako Click Meeting vám poskytnú možnosť organizovať živé webináre a ďalšie podujatia, prostredníctvom ktorých budete môcť vzdelávať, zabávať a získavať spätnú väzbu od svojho cieľového publika. Prirodzene, za účasť na webinári si môžete žiadať aj nejaký poplatok. Na druhej strane by ste však mali využiť spomenuté nástroje najmä pri budovaní pozitívneho vzťahu s členmi vášho cieľového publika.

Tam však vaše úsilie nekončí. Kľúčovou záležitosťou je váš prístup k potenciálnym zákazníkom, bezprostredne po nadviazaní počiatočného kontaktu. Oslovte všetkých účastníkov webináru pomocou prvkov vášho e-mailového marketingu. Je dôležité, aby ste budovali svoje nové kontakty okamžite po úvodnom podujatí. V opačnom prípade budete riskovať stratu jedného alebo viacerých budúcich zákazníkov.

2. Obsah vytvorený zákazníkmi

Dôveryhodnosť vašej značky má obrovský význam. Spotrebitelia nakupujúci na internete sú totiž vo veľkej miere ovplyvnení online recenziami a hodnoteniami iných zákazníkov. Odborníci na online marketing si tento trend už stihli všimnúť. Spoločnosti ako Hubspot, Shopify a Thirdlove sa v minulosti spojili s agentúrou Yotpo a spustili bezplatný „rastový kurz“ pre podnikateľov v oblasti elektronického obchodu. Vedúce osobnosti zúčastnených spoločností sa v priebehu podujatia delia so svojimi skúsenosťami a efektívnymi stratégiami, čím pomáhajú ambicióznym podnikateľom pri budovaní ich inštitúcií.

Griffin Thall, ktorý je spoluzakladateľom spoločnosti Pura Vida Bracelets, povedal: „Základným pravidlom pri budovaní vzťahu so svojím publikom je to, že si musíte udržať jeho záujem. Keď sa ľudia dívajú na nudný program v televízií, okamžite prepnú kanál.“

Viaceré podniky investujú celý majetok do reklamných kampaní, ale pritom absolútne ignorujú rastový potenciál propagácie, ktorá sa šíri ústnym podaním. Neustále by ste mali mať na pamäti, že vaša značka nezahŕňa iba logo, užívateľské skúsenosti či dizajnové prvky.

Vaša značka totiž v prvom rade reprezentuje vaše hodnoty.

Vhodne postavená identita vašej značky je kľúčovým činiteľom pri budovaní podniku a udržiavanie reputácie spoločnosti v online prostredí by preto malo patriť medzi vaše najväčšie priority.

Zlatým pravidlom je venovať pozornosť spätnej väzbe od vašich zákazníkov a prispôsobovať svoje služby tak, aby ste im mohli poskytnúť čo najlepší užívateľský zážitok. Na ceste za rastom spoločnosti môžete efektívne využiť aj obsah, ktorý vaši zákazníci vytvorili. Jedná sa predovšetkým o recenzie a hodnotenia. Pomocou služieb ako Yotpo môžete získať vyjadrenia skutočných ľudí a prezentovať sa nimi na vstupnej stránke vášho webu. Zároveň si však dajte pozor na to, aby ste sa nestali účastníkom neetického procesu nakupovania nasledovateľov alebo pozitívnych recenzií. Tie totiž nikdy neodrážajú skutočné názory spotrebiteľov a nepomôžu v dosahovaní vášho rastového cieľa.

3. Spotrebiteľské správanie

Angažovanie zákazníkov je dobrou stratégiou, avšak nie je jedinou, ktorú budete musieť aplikovať. Mnohí zákazníci opustia vašu webstránku bez toho, aby vám oznámili, čo ich odradilo. Veľké množstvo marketérov využíva analytické nástroje a kvantitatívne zhromažďovanie údajov, od ktorých si sľubujú, že im umožnia riešiť vzniknutú situáciu. Kvantitatívne dáta vám však nepovedia nič o tom, aký pocit vyvolala vaša značka v zákazníkovi.

Pri riešení tohto problému môžete využiť napríklad službu Qualaroo, ktorá vám poskytne možnosť vykonávať prieskumy a ankety v spojitosti s vašimi najmenej navštevovanými podstránkami. Pýtajte sa konkrétne otázky a zhromažďujte informácie z prvej ruky. Následne aplikujte výsledky dátových analýz a optimalizujte svoju webstránku s cieľom zvýšenia jej miery konverzie.

4. Akvizícia zákazníkov

Keď už porozumiete správaniu svojich potenciálnych zákazníkov a vašu webstránku optimalizujete, je čas, aby ste sa zamerali na optimalizáciu nákupnej cesty zákazníkov. Týmto spôsobom zabezpečíte, aby boli návštevníci usmernení na tú správnu vstupnú stránku v rámci vášho webového portálu.

To si bude často vyžadovať, aby ste rôznych návštevníkov presmerovali na rôzne vstupné stránky vášho webu. Záleží na tom, akým spôsobom ste s danými spotrebiteľmi nadviazali počiatočný kontakt. Budete sa totiž snažiť vyhovieť požiadavkám každej kategórií potenciálnych zákazníkov z vášho celkového cieľového publika. Všeobecný a nešpecifický obsah by mal v tomto štádiu nákupnej cesty veľmi negatívny dopad.

Budete sa potrebovať uistiť, že ponúkate ten správny typ informácií a prezentujete ich tým správnym spôsobom. Za týmto účelom môžete využiť napríklad službu VWO, ktorá vám umožní zrealizovať A/B testovanie webstránky. Výsledky získané týmto postupom vám pomôžu zlepšovať kvalitu užívateľského zážitku, čo sa následne prejaví na zvýšenej miere akvizície nových zákazníkov.

Využitie správnych stratégií a nástrojov vám ušetrí čas a hodnotné zdroje. Pamätajte však na to, že výsledky spomenutých rastových stratégií sa nezačnú objavovať okamžite po ich prvotnej aplikácií. Namiesto toho si zvyknite na myšlienku, že rast spoločnosti je dlhodobým, pretrvávajúcim a neustále sa vyvíjajúcom procesom.

Zdroj: HuffPost, ShopKeep


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.