--> 4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti • GoUP

4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti

Redakcia 22.05.2018 5 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti

Na ceste za budovaním vašej spoločnosti by ste mali využiť niektorú z efektívnych rastových stratégií. Patrí medzi ne napríklad optimalizácia miery konverzie, vytváranie neodolateľných ponúk a automatizácia vášho digitálneho marketingu. Ale ako sa k nim dopracujete?

Účinné stratégie sa spoliehajú na funkcie účinných nástrojov a techník, ktoré umocnia snahu investovanú do podnikania z vašej strany.

Predstavujeme vám štyri stratégie, pomocou ktorých budete schopní efektívne nadväzovať kontakt so spotrebiteľmi a budovať s nimi silnejšie vzťahy.

1. Zapojenie zákazníkov

Pravdou je, že takmer 90% každej webstránky tvorí text. Sú to však práve grafické prvky, ktoré pomáhajú spoločnostiam získavať väčší počet zákazníkov.

Ľudský mozog je schopný zaznamenať a spracovať vizuálny obsah omnoho rýchlejšie

ako fádny písaný text. Ľudia využívajú grafické prvky pre okamžité vyjadrenie myšlienok. Či už sa jedná o infografický materiál, takzvané „memy“ alebo obyčajné emotikony. Vaši zákazníci uprednostňujú interaktívne metódy komunikácie so svojimi priateľmi, rodinnými príslušníkmi, či dokonca zamestnancami.

Ak chcete skutočne angažovať svojich potenciálnych zákazníkov, mali by ste s nimi nadviazať kontakt v reálnom čase. Ak ich zahrniete do nejakej konverzácie či diskusie, okamžite sa budú cítiť ako súčasť vášho podnikania. Nástroje ako Click Meeting vám poskytnú možnosť organizovať živé webináre a ďalšie podujatia, prostredníctvom ktorých budete môcť vzdelávať, zabávať a získavať spätnú väzbu od svojho cieľového publika. Prirodzene, za účasť na webinári si môžete žiadať aj nejaký poplatok. Na druhej strane by ste však mali využiť spomenuté nástroje najmä pri budovaní pozitívneho vzťahu s členmi vášho cieľového publika.

Tam však vaše úsilie nekončí. Kľúčovou záležitosťou je váš prístup k potenciálnym zákazníkom, bezprostredne po nadviazaní počiatočného kontaktu. Oslovte všetkých účastníkov webináru pomocou prvkov vášho e-mailového marketingu. Je dôležité, aby ste budovali svoje nové kontakty okamžite po úvodnom podujatí. V opačnom prípade budete riskovať stratu jedného alebo viacerých budúcich zákazníkov.

2. Obsah vytvorený zákazníkmi

Dôveryhodnosť vašej značky má obrovský význam. Spotrebitelia nakupujúci na internete sú totiž vo veľkej miere ovplyvnení online recenziami a hodnoteniami iných zákazníkov. Odborníci na online marketing si tento trend už stihli všimnúť. Spoločnosti ako Hubspot, Shopify a Thirdlove sa v minulosti spojili s agentúrou Yotpo a spustili bezplatný „rastový kurz“ pre podnikateľov v oblasti elektronického obchodu. Vedúce osobnosti zúčastnených spoločností sa v priebehu podujatia delia so svojimi skúsenosťami a efektívnymi stratégiami, čím pomáhajú ambicióznym podnikateľom pri budovaní ich inštitúcií.

Griffin Thall, ktorý je spoluzakladateľom spoločnosti Pura Vida Bracelets, povedal: „Základným pravidlom pri budovaní vzťahu so svojím publikom je to, že si musíte udržať jeho záujem. Keď sa ľudia dívajú na nudný program v televízií, okamžite prepnú kanál.“

Viaceré podniky investujú celý majetok do reklamných kampaní, ale pritom absolútne ignorujú rastový potenciál propagácie, ktorá sa šíri ústnym podaním. Neustále by ste mali mať na pamäti, že vaša značka nezahŕňa iba logo, užívateľské skúsenosti či dizajnové prvky.

Vaša značka totiž v prvom rade reprezentuje vaše hodnoty.

Vhodne postavená identita vašej značky je kľúčovým činiteľom pri budovaní podniku a udržiavanie reputácie spoločnosti v online prostredí by preto malo patriť medzi vaše najväčšie priority.

Zlatým pravidlom je venovať pozornosť spätnej väzbe od vašich zákazníkov a prispôsobovať svoje služby tak, aby ste im mohli poskytnúť čo najlepší užívateľský zážitok. Na ceste za rastom spoločnosti môžete efektívne využiť aj obsah, ktorý vaši zákazníci vytvorili. Jedná sa predovšetkým o recenzie a hodnotenia. Pomocou služieb ako Yotpo môžete získať vyjadrenia skutočných ľudí a prezentovať sa nimi na vstupnej stránke vášho webu. Zároveň si však dajte pozor na to, aby ste sa nestali účastníkom neetického procesu nakupovania nasledovateľov alebo pozitívnych recenzií. Tie totiž nikdy neodrážajú skutočné názory spotrebiteľov a nepomôžu v dosahovaní vášho rastového cieľa.

3. Spotrebiteľské správanie

Angažovanie zákazníkov je dobrou stratégiou, avšak nie je jedinou, ktorú budete musieť aplikovať. Mnohí zákazníci opustia vašu webstránku bez toho, aby vám oznámili, čo ich odradilo. Veľké množstvo marketérov využíva analytické nástroje a kvantitatívne zhromažďovanie údajov, od ktorých si sľubujú, že im umožnia riešiť vzniknutú situáciu. Kvantitatívne dáta vám však nepovedia nič o tom, aký pocit vyvolala vaša značka v zákazníkovi.

Pri riešení tohto problému môžete využiť napríklad službu Qualaroo, ktorá vám poskytne možnosť vykonávať prieskumy a ankety v spojitosti s vašimi najmenej navštevovanými podstránkami. Pýtajte sa konkrétne otázky a zhromažďujte informácie z prvej ruky. Následne aplikujte výsledky dátových analýz a optimalizujte svoju webstránku s cieľom zvýšenia jej miery konverzie.

4. Akvizícia zákazníkov

Keď už porozumiete správaniu svojich potenciálnych zákazníkov a vašu webstránku optimalizujete, je čas, aby ste sa zamerali na optimalizáciu nákupnej cesty zákazníkov. Týmto spôsobom zabezpečíte, aby boli návštevníci usmernení na tú správnu vstupnú stránku v rámci vášho webového portálu.

To si bude často vyžadovať, aby ste rôznych návštevníkov presmerovali na rôzne vstupné stránky vášho webu. Záleží na tom, akým spôsobom ste s danými spotrebiteľmi nadviazali počiatočný kontakt. Budete sa totiž snažiť vyhovieť požiadavkám každej kategórií potenciálnych zákazníkov z vášho celkového cieľového publika. Všeobecný a nešpecifický obsah by mal v tomto štádiu nákupnej cesty veľmi negatívny dopad.

Budete sa potrebovať uistiť, že ponúkate ten správny typ informácií a prezentujete ich tým správnym spôsobom. Za týmto účelom môžete využiť napríklad službu VWO, ktorá vám umožní zrealizovať A/B testovanie webstránky. Výsledky získané týmto postupom vám pomôžu zlepšovať kvalitu užívateľského zážitku, čo sa následne prejaví na zvýšenej miere akvizície nových zákazníkov.

Využitie správnych stratégií a nástrojov vám ušetrí čas a hodnotné zdroje. Pamätajte však na to, že výsledky spomenutých rastových stratégií sa nezačnú objavovať okamžite po ich prvotnej aplikácií. Namiesto toho si zvyknite na myšlienku, že rast spoločnosti je dlhodobým, pretrvávajúcim a neustále sa vyvíjajúcom procesom.

Zdroj: HuffPost, ShopKeep


Stay22 connected
Reklama
Najnovšie články

8 modulov, ktoré nesmú chýbať na žiadnej WordPress stránke


4 minútové čítanie

Každý užívateľ WordPressu vie, že webstránka potrebuje mať určité druhy modulov, teda isté základné funkcie. Výber správnych modulov je veľmi dôležitou, ale aj náročnou úlohou. Pre tých, ktorí túto službu nepoznajú, WordPress je najvyhľadávanejším systémom na spravovanie obsahu webových stránok na trhu a takmer 27% všetkých stránok funguje práve na tejto platforme. Moduly v podstate […]

Ako osloviť cieľové publikum pomocou YouTube


4 minútové čítanie

Portál YouTube je nástrojom s mimoriadne veľkým potenciálom. Zoznámte sa so šiestimi spôsobmi, ako z neho môžete spraviť súčasť vašej celkovej online podnikateľskej a marketingovej stratégie. 1. Prezentujte výpovede zákazníkov Ak podnikáte už dlhšiu dobu a získali ste si rešpekt mnohých verných zákazníkov či klientov, pomocou videa na YouTube môžete prezentovať vyjadrenia niektorých z týchto […]

Prečo sa vám nedarí dosiahnuť explozívny rast v online podnikaní


5 minútové čítanie

Ak stojíte na čele vlastného podnikania, je veľmi pravdepodobné, že ste svoju spoločnosť začali budovať okolo konkrétnej myšlienky – mala sa stať spôsobom, ktorým by ste dokázali pomôcť vašim cieľovým zákazníkom a zabezpečiť si požadovaný príjem. Môže sa jednať o prevádzku kamenného obchodu alebo ak ste začali podnikať pomerne nedávno, významnú úlohu vo vašom podnikateľskom […]

Potrebuje sa vaša spoločnosť skutočne zamerať na SEO?


7 minútové čítanie

Mnohí ambiciózni podnikatelia si kladú otázku, či optimalizácia pre vyhľadávače („Search Engine Optimization; SEO“) je naozaj nevyhnutnou súčasťou online marketingovej stratégie ich spoločnosti. Odpoveď na túto otázku však nie je úplne jednoznačná. Začnime od začiatku a zopakujme si, čo SEO vlastne predstavuje. Viacerí podnikatelia totiž majú tendenciu príliš komplikovať túto tému. V konečnom dôsledku tak […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.