GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

3 tipy ako sa stať odborníkom na Pay Per Click marketing

Dalibor Ďuračka 19.07.2017    Kategórie: Reklama na Google
3 tipy ako sa stať odborníkom na Pay Per Click marketing

Pay Per Click (PPC) bolo, je a takmer naisto aj bude kľúčovou súčasťou marketingovej stratégie každej značky.

Online marketing je oblasťou, ktorá často čelí kritike z najrôznejších strán. Sčasti je to skrátka povahou reklamného priemyslu. Inokedy to súvisí s očakávaniami, ktoré pramenia z budúcnosti využívania internetu. Tak či tak, online marketing bol a naďalej aj bude dôležitou súčasťou reklamnej kampane každého podnikania.

Stále aktuálnym bude predovšetkým princíp Pay Per Click. Každý marketingový a reklamný odborník si je vedomý toho, že tajomstvom úspechu je zdokonaliť sa v zásadách online marketingu a stať sa odborníkom na PPC.

PPC môže vášmu podnikaniu zarobiť stovky tisícov. A nemusíte byť žiadny guru, čarodej či zázračné dieťa. Pri svojej prvej kampani nepochybne spravíte zopár chýb, možno nejaké peniaze prerobíte alebo dokonca ohrozíte svoju spoločnosť.

Nakoniec však uspejete a stanete sa odborníkom na PPC. Bude to náročná cesta, ale vysnívaná návratnosť vašich investícií stojí za to. Ponúkame 3 tipy, ktoré vám pomôžu stať sa odborníkom na Pay Per Click marketing, zvýšite svoje príjmy a zapojenie zákazníka. Pomocou nich sa dostanete do povedomia verejnosti ako profesionál v oblasti, v ktorej podnikáte.

1. Zoznámte sa s rozhraním

Spoznať popredných poskytovateľov PPC reklamy je prvým krokom na ceste k zvládnutiu tejto marketingovej stratégie. Neviete, čoho ste schopní, kým nepoznáte svoje nástroje.

Dvoma piliermi PPC marketingu sú Google AdWords a Bing Ads. Tieto dva systémy sú si pomerne podobné a oba k svojim programom ponúkajú školenia. Štúdium možno nebaví každého, ale v tejto oblasti je najlepším spôsobom zdokonaľovania sa.

Nezabúdajte že Google ale aj Bing poskytujú školenia.

Nezabúdajte že Google ale aj Bing poskytujú školenia.

Najprv sa zoznámite s možnosťami dostupnými pre všetkých záujemcov. Nasledovne si rozmyslíte, ktoré techniky by boli obzvlášť účinné v rámci vašej oblasti záujmu. Ak sa napríklad zaoberáte elektronickým obchodovaním, módou, doplnkami do domácnosti, či ďalšími vizuálne orientovanými záležitosťami, zvážte službu Buyable Pins od Pinterestu. Užívateľom umožňuje nákup vašich produktov priamo z prostredia sociálnej siete.

Venujte tomuto kroku dôkladnú pozornosť a dostatok času. Rôzne rozhrania sa stanú nástrojmi pri budovaní vašej marketingovej kampane. Mali by ste sa v nich vyznať a vedieť v konkrétnej situácii posúdiť výhody a nevýhody každého nástroja.

2. Spoznajte svoje publikum

Keď už máte zvládnuté nástroje, je načase zamerať sa na cieľ. A prvoradým cieľom je zaujať publikum. Ideálnym začiatkom sú marketingové persóny. Ak ich ešte v rámci vašej značky nemáte vytvorené, prichádzate naozaj o veľa.

Skúmajte, v akom online prostredí sa zdržiava vaše publikum. Uprednostňujú Google alebo Bing (alebo preferujú menšie, tematicky zamerané vyhľadávače, napríklad DuckDuckGO)? Do ktorej platovej kategórie patria? Ktoré sociálne siete uznávajú a ktoré naopak, ignorujú?

Snáď najdôležitejšie je pochopiť dôvody, pre ktoré zákazníci vyhľadávajú vašu značku. Prečo potrebujú vaše produkty? Kedy ich potrebujú? Ako často si ich kupujú?

Keď sa vám v dostatočnej miere podarí zmapovať vaše publikum, budete schopní vytvárať reklamné kampane zamerané na konkrétnych ľudí. To je podstatné najmä keď používate reklamu vo vyhľadávačoch. V tejto oblasti totiž existuje najsilnejšia konkurencia, ale je taktiež najviac rozšírenou naprieč, celým svetom online marketingu. Úspešná PPC kampaň vám navyše pomôže odhaliť skutočnú povahu zákazníkov, ktorých považujete za súčasť svojho cieľového publika.

3. Učte sa pokusom a omylom

Oboznámili ste sa s dostupnými nástrojmi a spoznali ste svoje cieľové publikum. Ja čas niečo podniknúť. Kým sa naplno zoznámite s možnosťami a obmedzeniami princípu Pay Per Click, vaše prvé pokusy budú možno mierne neohrabané. Ak teda vaša úplne prvá kampaň nedosiahne astronomický úspech, nehádžte hneď flintu do žita.

Vhodnou stratégiou je pozrieť sa na PPC kampaň vašej konkurencie. Skúste pozorovať, čo je v rámci marketingu vášho konkurenta originálnym prínosom a čo patrí k všeobecnému trendu. Je na vás, aby ste identifikovali prvky a témy, ktoré zo svojho marketingu môžete vynechať a vyčleniť sa tak zo šedého davu predajcov. Iné prvky, ktoré spĺňajú základnú a nenahraditeľnú funkciu, by ste mali použiť tiež.

Z času na čas sledujte aj stratégie konkurencie, nezaškodí vám to.

Z času na čas sledujte aj stratégie konkurencie, nezaškodí vám to.

Keď sa v prostredí PPC budete cítiť ako doma, zistíte podstatnú vec. Lekcie, ktoré ste sa naučili na ceste za úspešnou Pay Per Click kampaňou sa dajú s ľahkosťou aplikovať aj v iných oblastiach online marketingu. Budete schopní s presnosťou odhadnúť cieľový trh, víťaziť v aukciách a vaše slogany dosiahnu zreteľne vyššiu úroveň.

Analytický riaditeľ poprednej PPC spoločnosti, povedal: „PPC spája umenie marketingu – hodnotný obsah, pútavý dizajn a slogany – s vedou cielenej signalizácie. Reklamné plochy sú pomerne malé, preto treba priestor využiť efektívne. Táto kombinácia môže byť náročnou výzvou. Z jej úspešného zvládnutia však pramení neopísateľné zadosťučinenie.  A to z veľkej časti preto, lebo PPC ja tak silne založenou na štatistikách a meraní výkonu. Už za niekoľko dní sa dozviete, ako sa vám darí a či sa zlepšujete. Sledovať, ako vám vďaka trefnému sloganu pribúdajú prekliknutia, je jedným z najlepších pocitov. O to viac, ak ste niekoľko týždňov strávili A/B testovaním.“


Najnovšie články
3 tipy ako sa stať odborníkom na Pay Per Click marketing
Aký vplyv majú sociálne médiá na návratnosť investícií do marketingu?
Či už sa jedná o reakciu na negatívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov alebo o ohlasovanie nových produktov, spoločnosti využívajú sociálne siete prevažne reaktívnym alebo promočn [...]
3 tipy ako sa stať odborníkom na Pay Per Click marketing
Ako sme s Chernobylwel.com ovládli svet. A prihlásili sa na Premier Partner Awards do Dublinu [Case Study]
Máme radi globálny rast a aj keď je klientov s takýmito ambíciami na Slovensku ako šafranu o to radšej sme, keď sa niečo takéto podarí. Príbeh Chernobylwel.com (The Story) Cher [...]
3 tipy ako sa stať odborníkom na Pay Per Click marketing
Vylúčte falošné správy a hoaxy zo svojej marketingovej stratégie
V súčasnosti sa často skloňujú pojmy ako falošné správy a hoaxy a médiá často nazývajú modernú éru označením doba post-faktická. Nech už použijete akýkoľvek termín, nikdy si nemôže [...]
3 tipy ako sa stať odborníkom na Pay Per Click marketing
Ako predchádzať najčastejším chybám vo video marketingu
Video marketing bol kedysi považovaný za príliš drahú a zdĺhavú stratégiu. Technologické pokroky v oblasti profesionálneho video príslušenstva a smartfónov, v kombinácii s mimoriad [...]
3 tipy ako sa stať odborníkom na Pay Per Click marketing
Prečo by ste mali maximalizovať lokálne SEO?
Zorganizovali by ste večierok bez toho, aby ste rozoslali pozvánky? Jednoznačne nie. Ale presne tak sa správate, keď ignorujete lokálne SEO. Ak však na druhej strane vhodne optimal [...]
3 tipy ako sa stať odborníkom na Pay Per Click marketing
4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti
Na ceste za budovaním vašej spoločnosti by ste mali využiť niektorú z efektívnych rastových stratégií. Patrí medzi ne napríklad optimalizácia miery konverzie, vytváranie neodolateľ [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP