-->

3 nezastaviteľné trendy v SEO marketingu

Redakcia 30.04.2018 5 minútové čítanie    Kategórie: SEO
3 nezastaviteľné trendy v SEO marketingu

Podnikanie je hrou, do ktorej je zapojených mnoho hráčov. Vašou úlohou je využiť všetky nástroje, ktoré vám pomôžu túto hru vyhrať a udržať si náskok pred konkurenciou. Jedným z najúčinnejších nástrojov na ceste za víťazstvom je SEO marketing.

SEO, teda optimalizácia pre vyhľadávače („Search Engine Optimization“) je základným stavebným kameňom online podnikania. Je relatívne jednoduché osvojiť si základnú teóriu a princípy tejto marketingovej stratégie. Aplikácia SEO marketingu v praxi sa odvíja od neustále sa meniacich algoritmov internetových vyhľadávačov. To spôsobuje, že praktické a skutočne efektívne využitie SEO je pomerne náročné, komplexné a realizuje sa v premenlivom prostredí.

V svetle týchto skutočností je bezpečné povedať, že existuje iba jediný spôsob, prostredníctvom ktorého si dokážete udržať dlhodobú konkurenčnú výhodu vo vašej oblasti podnikania.

Je ním dôsledné a nepretržité sledovanie aj najmenších zmien v trendoch prevládajúcich v SEO marketingu a následné prispôsobovanie vašej marketingovej kampane novej situácii v online prostredí.

Predstavujeme vám preto niekoľko trendov, ktoré by ste mali očakávať v úžasnom svete optimalizácie pre vyhľadávače v priebehu tohto roka.

1. Zvýšenie kvality a „hustoty“ obsahu

Možno ste si všimli, že ak počas dňa navštívite viacero webstránok, často čítate dookola tie isté príspevky, niekedy akurát s mierne odlišným slovosledom. Je zrejmé, že k rovnakému záveru prišli aj vyhľadávače ako Google, Bing, Yahoo a ďalšie.

A vôbec sa im to nepáči.

Online komunita však našla riešenie tohto problému. V poslednej dobe je internet presýtený početnými článkami a príručkami, ktoré radia užívateľom, ako majú produkovať siahodlhé a detailné informatívne články. Jediným problémom však ostáva, že zdanlivo neexistuje žiadna zlatá stredná cesta.

Ľudia sú odkázaní na jednu z dvoch nasledujúcich možností. Musia sa uspokojiť s krátkymi obmenenými verziami článkov, s ktorými sa na internete stretávajú už celé roky. V opačnom prípade sú odkázaní na únavné štúdium neuveriteľne dlhých príručiek a sprievodcov, ktoré sú natoľko obsažné, že Tolstého Vojna a mier v porovnaní s nimi pripomína detskú rozprávku na dobrú noc.

Existuje vhodné riešenie?

Áno. Zhusťovanie obsahu. Hustota obsahu môže byť vyjadrená hodnotou, ktorú článok ponúka čitateľovi v prepočte na jedno slovo. Možno ste napísali príspevok o rozsahu 3000 slov na tému marketingu prostredníctvom služby Snapchat, no skutočná hodnota tohto článku v prepočte na jedno slovo môže byť veľmi nízka. Keď sa zameriate na zahustený obsah, ktorého prioritou sa stane funkcia namiesto formy, rovnakú hodnotu môžete poskytnúť čitateľovi aj v rámci 300 slov.

Každý popredný hráč na poli SEO marketingu súhlasí s tým, že v blízkej budúcnosti zažijeme zvyšovanie popularity a úspešnosti zhusteného obsahu. Je to jednoznačne pozitívnym krokom vpred. Svet obsahového marketingu sa potrebuje prispôsobiť moderným užívateľom, ktorí nie sú schopní sústrediť sa na jednu vec v rámci príliš dlhého časového horizontu. V konečnom dôsledku to znamená, že

budete musieť zasvätiť menej času písaniu článkov a zároveň poskytnete svojim čitateľom omnoho vyššiu hodnotu.

2. Vytváranie osobných značiek

Budovanie osobných značiek je jednou z tajných zbraní online sveta. Skúste sa pozrieť na kariéru všetkých milionárov, ktorí založili svoje podnikanie výhradne na svojej osobnej značke a dobrom mene. Ľudia ako Casey Neistat, Pewdiepie a ďalšie populárne osobnosti portálu YouTube sú dokonalým príkladom toho, akú moc skrýva úspešne vybudovaná osobná značka v online prostredí. Nepredávajú žiadne produkty či služby a napriek tomu ich zisky prekonávajú niektorých z najúspešnejších mladých podnikateľov.

Budovanie osobnej značky však nie je stratégiou určenou výhradne pre YouTuberov. Práve naopak, predstavuje jeden z najefektívnejších spôsobov, ktorým môžete docieliť úspech vašej SEO marketingovej kampane a rozvoj vášho podniku. Keď totiž okolo svojho mena vystaviate úspešnú značku, omnoho častejšie si budete môcť dovoliť hostiť na svojom blogu spriaznených blogerov, zvýši sa vaša dôveryhodnosť zo strany užívateľov, potenciálni zákazníci s vami budú sami od seba túžiť interagovať a nepochybne vo veľkej miere narastie celková návštevnosť vašej webstránky.

Napriek tomu sa však stretávame so skutočnosťou, že až šokujúco nízky počet spoločností vkladá svoju dôveru práve do tejto taktiky. No je pravdepodobné, že postupom času si čoraz viac podnikov začne uvedomovať výhody takéhoto prístupu a zvolia stratégiu budovaniu vlastných osobných značiek s cieľom podnieť rozvoj svojich spoločností.

3. Skúsenosť zákazníkov sa stane kľúčovou zložkou

Očakávania priemerného užívateľa internetu sa v priebehu posledných rokov exponenciálne zvýšili. Ľudom už nestačí, že webové stránky sa načítavajú uspokojivou rýchlosťou a ponúkajú im relatívne prehľadnú navigáciu svojim prostredím. Moderní užívatelia očakávajú, že sa im stránka načíta okamžite a už pri prvom pohľade na jej rozloženie nájdu, to čo potrebujú.

Práve v dôsledku takýchto zvýšených očakávaní sa optimalizácia skúsenosti zákazníkov („user experience optimization; UEO“) stala takmer synonymom optimalizácie pre vyhľadávače. Google v súčasnosti jednoznačne zvýhodňuje webstránky s vysokou rýchlosťou načítavania, ktoré sú optimalizované pre prehliadanie na mobilných zariadeniach. Kľúčovú rolu navyše zohrávajú aj metriky, ktoré vyjadrujú, nakoľko pozitívne vnímajú užívatelia skúsenosti počas pobytu na vašej stránke. Súvisí s tým napríklad nízky počet návštevníkov, ktorí ju okamžite opustia, alebo dlhý priemerný čas strávený na stránke.

Ak máte v pláne dosahovať vysoké hodnotenie v rámci internetových vyhľadávačov, jednoznačne by ste mali investovať do zlepšovania užívateľských skúsenosti vašej stránky. Možno si to bude vyžadovať iba niekoľko zlepšení v rýchlosti a prehľadnosti vášho webu. V horšom prípade budete musieť prerobiť vašu stránku tak, aby spĺňala zásady reaktívneho dizajnu a znovu premyslieť jej infraštruktúru.

Nezáleží na tom, koľko budete musieť investovať do potrebných zmien. Mali by ste si však uvedomiť, že ak sa čím skôr zosúladíte s prevládajúcimi trendmi v online marketingu, tým skôr bude môcť vaša spoločnosť skutočne narastať.

Jednou zo základných úloh súčasného podnikateľa je povinnosť sledovať trendy na modernom trhu a primerane im prispôsobovať plány a činnosť svojej spoločnosti. Dôležitosť SEO marketingu dosahuje obrovských rozmerov a žiadny ambiciózny podnikateľ si nemôže dovoliť ignorovať trendy, ktoré touto oblasťou hýbu. Vyššie uvedené body sú ideálnym odrazovým mostíkom na ceste k budovaniu úspešného podnikania.

Zdroj: Isuu, CaribMedia


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.