GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

3 dôvody, prečo môžu webináre brzdiť rast vašej spoločnosti

Redakcia 28.02.2018    Kategórie: Ako predávať na Internete
3 dôvody, prečo môžu webináre brzdiť rast vašej spoločnosti

Keď ráno vstanete z postele, kontrola e-mailovej schránky je snáď medzi vašimi prvými činnosťami. Prirodzene, niektorí ľudia sa vyhýbajú takejto skorej interakcií s mobilným telefónom či počítačom, ale pre väčšinu podnikateľov je to povinná súčasť rannej rutiny. Chceme predsa vedieť, čo sa deje okolo nás a využiť túto informáciu pri plánovaní nášho dňa.

Webináre sú v poslednom období pomerne rozšíreným trendom. Vo svojej e-mailovej schránke pravidelne nachádzate ponuky na rôzne školenia a kurzy. Takéto propagačné e-maily majú jediný účel:

presvedčiť vás, aby ste sa prihlásili na účasť.

Pojem webinár predstavuje skratku výrazu webový seminár a je interaktívnou prednáškou, ktorej sa môžete zúčastniť prostredníctvom webových stránok či ďalších služieb internetu. Vo väčšine prípadov ste si takmer istí, že ak vám niekto ponúkne účasť na webinári, bude sa vám snažiť niečo predať. Napriek tomu však možno zvažujete, či by vám neprišlo vhod zúčastniť sa bezplatného školenia a následne ignorovať predajnú ponuku.

Možno ste niekoľko webinárov už zažili. Niektoré boli nepochybne hrozné, ale snáď ste sa dozvedeli aspoň jednu hodnotnú informáciu.

Hlavným problémom tohto spôsobu vzdelávania je nadmerné nadšenie, ktoré sa okolo nich vytvára. Často vás navyše zasypú informáciami, ktoré nebudete schopní plnohodnotne využiť. Chceme poznamenať, že v tomto príspevku sa žiadnym spôsobom nesnažíme podkopať potenciálnu efektivitu webinárov. Snažíme sa jedine povzbudiť vás k tomu, aby ste pred prihlásením na tento typ vzdelávania dôkladne zvážili, kto konkrétny webinár ponúka a čo v rámci neho bude propagovať.

1. Už disponujete ponúkanými informáciami

Prihlasovacie formuláre, reklamy na Facebooku a propagačné videá často vytvárajú dojem, že konkrétny webinár je tým posledným chýbajúcim kúskom skladačky, ktorý vám pomôže pri dosiahnutí ďalšej úrovne vo vašom podnikaní. To však nie je pravda. Áno, webináre vám síce môžu pomôcť, ale jedine ak vášmu podnikaniu skutočne prospejú.

Väčšina informácií, ktoré ponúkajú webináre, je už dostupná na iných miestach v online prostredí. Pravdepodobne sa k nim môžete dostať aj priamo na webstránke osoby či inštitúcie, ktorá sa vás snaží zlákať na daný webinár. Keďže máte možnosť dostať sa k informáciám aj iným spôsobom, účasťou na webinári by ste sa ukrátili o čas, ktorý môžete venovať hodnotnejšiemu spôsobu rozvoja vášho podnikania, či oddychu :-).

2. Väčšina webinárov má jediný cieľ

Niektoré webináre sú skrátka bezplatným zdrojom informácií. Väčšina z nich však slúži ako predajný nástroj. Možno vám nikto nebude ponúkať žiadny produkt či službu počas samotného semináru, ale keď sa už ocitnete na zozname daného podnikateľa, skôr či neskôr vás pravdepodobne osloví s predajnou ponukou. Jedná sa o pomerne dobrú marketingovú stratégiu. Webinár vám vo väčšine prípadov poskytne práve toľko informácií, aby vo vás vzbudil potrebu minúť ďalšie peniaze a zúčastniť sa nasledujúcich sedení. Skutočne však potrebujete minúť viac zo svojho rozpočtu takýmto spôsobom?

Možno ste si už navyše všimli, že mnohí ľudia dookola propagujú tie isté webináre. Je to prípad predovšetkým kurzov, ktoré ponúkajú veľké mená na internete. Stáva sa, že ste prihlásení v newsletteri viacerých inštitúcií a pritom zo všetkých vám príde výzva zapojiť sa do rovnakého webináru. Neustále by ste mali analyzovať, aký cieľ sledujú ľudia, ktorí vás na takéto podujatia pozývajú. Následne zhodnoťte, ako korešponduje ich cieľ s tým vaším.

3. Zúčastnite sa webináru, keď to dáva zmysel

Nepochybne nastane čas, keď bude účasť na webinári dávať dokonalý zmysel. Bude záležať na tom, v ktorom kroku budovania vašej spoločnosti sa nachádzate, kto je organizátorom semináru a čo si sľubujete od účasti na ňom. Ako vo väčšine oblastí podnikania, aj v tomto prípade dosiahnete najväčší posun vpred, ak budete mať určený konkrétny plán.

Iba fakt, že účasť na webinári či iná stratégia pomohla niekomu inému, nie je zárukou toho, že bude prínosom aj pre vás. Nemali by ste sa nechať ovplyvniť ani dobrým marketingom. Namiesto toho sa snažte podniknúť kroky, ktoré prinesú skutočnú hodnotu do vášho života a podnikania.

Je veľmi pravdepodobné, že informácie prezentované v priebehu webinára sú dostupné na internetovej stránke danej spoločnosti. Naštudujte si ich teda priamo tam a vzácny čas ušetrite.

Ak má byť práve nadchádzajúci rok tým, v ktorom spravíte dieru do sveta, budete potrebovať konkrétny plán a zameranie. Mali by ste sa vyzbrojiť pevnou vôľou, pomocou ktorej prekonáte všetky prekážky na ceste za úspechom. Aj v prípade, že vám všetci tvrdia, aký dôležitý je ten či onen krok, pre vás možno nie je tým najideálnejším. Kráčate predsa vlastnou cestou a nadmerné množstvo neužitočných informácií, ktoré z webinárov získate, vás môže veľmi jednoducho rozptýliť či vykoľajiť.

Tento príspevok však nie je zameraný na podkopávanie efektivity webinárov.

Nie všetky z nich sú výhradne zlé a zďaleka nie všetky by ste mali ignorovať. Netvrdíme, že by ste sa nemali zúčastniť ani jedného, prípadne zorganizovať svoj vlastný. Dbajte však na to, aby ste si vhodne zorganizovali váš čas. Musíte analyzovať, nakoľko hodnotným bude daný webinár pre rozvoj vašej spoločnosti a či sa vám oplatí investovať do neho časť svojho pracovného dňa. Ak sa vám nepodarí zúčastniť sa niektorého z kvalitných webinárov, nič nie je stratené. Väčšinou sa opakujú viackrát do roka.

Zdroj: SpinWeb, HubSpotBlog


Najnovšie články
3 dôvody, prečo môžu webináre brzdiť rast vašej spoločnosti
4 stratégie, pomocou ktorých kamenné obchody môžu nonšalantne predbehnúť online predajcov
Kamenné obchody v posledných rokoch opakovane čelia  názorom spotrebiteľskej verejnosti, ktorá sa domnieva, že nakupovanie vo fyzických predajniach neodvratne vychádza z módy. Nie [...]
3 dôvody, prečo môžu webináre brzdiť rast vašej spoločnosti
VIDEO MARKETING sa stal kráľom kontentu. How to: dobré video.
Povedzme, že si prezeráte novinky na Facebooku a zastavíte sa pohľadom na videu (alebo na ilustračnom obrázku nášho článku 😊), ktoré popisuje jednotlivé kroky pútavého a chutného r [...]
3 dôvody, prečo môžu webináre brzdiť rast vašej spoločnosti
Pomôžte Vášmu podnikaniu! Bezplatnou analýzou sociálnych médií.
Sociálne médiá si vyžadujú odhodlanie a starostlivé plánovanie. Tvorba stratégie či hĺbková analýza je však možná aj bez vybielenia vášho účtu.Viete, že vaše podnikanie sa musí pre [...]
3 dôvody, prečo môžu webináre brzdiť rast vašej spoločnosti
7 spôsobov, ako dosiahnuť, aby návštevníci na vašom blogu trávili viac času
Čas, ktorý strávia používatelia na vašej webstránke je dôležitou metrikou vo svete online marketingu. Spoločnosť Google síce otvorene nepriznala, že zohľadňuje tento činiteľ vo svo [...]
3 dôvody, prečo môžu webináre brzdiť rast vašej spoločnosti
Aký vplyv majú sociálne médiá na návratnosť investícií do marketingu?
Či už sa jedná o reakciu na negatívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov alebo o ohlasovanie nových produktov, spoločnosti využívajú sociálne siete prevažne reaktívnym alebo promočn [...]
3 dôvody, prečo môžu webináre brzdiť rast vašej spoločnosti
Ako sme s Chernobylwel.com ovládli svet. A prihlásili sa na Premier Partner Awards do Dublinu [Case Study]
Máme radi globálny rast a aj keď je klientov s takýmito ambíciami na Slovensku ako šafranu o to radšej sme, keď sa niečo takéto podarí. Príbeh Chernobylwel.com (The Story) Cher [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP