-->

Počúvajte, aby ste porozumeli. Nie, aby ste odpovedali

Tomáš Varga 27.05.2016 3 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
Počúvajte, aby ste porozumeli. Nie, aby ste odpovedali

Včera som sa zúčastnil v poradí štvrtého tohtoročného workshopu v Google, tentoraz na tému „Coaching & Ako vytvoriť podmienky pre svoj tím aby dokázal realizovať svoj potenciál“. Neuveriteľne inšpiratívny event pod vedením kouča Didiera Shapiro.

Zopár postrehov, ktoré by si mal uvedomiť každý

Odznelo veľa zaujímavých vecí, ešte viac mi dali one-to-one cvičenia. Nebudem popisovať osem hodín nasávania informácii, ale vyberám vám základné body, ktoré sú pre mňa headlajnami dňa.

Väčšina ľudí vás nepočúva s úmyslom porozumieť, ale s úmyslom odpovedať

Toto je citát z obľúbenej knihy nášho PPC Wizarda Dalibora. Keď sa nad tým zamyslíte, určite zistíte, že vlastne presne toto isté robíte aj vy. A určite ste mali pocit, že to robia ľudia vo vašom okolí. Špeciálne mám tento pocit pri networkingu, kde sa občas stane, že vás niekto buď nepočúva alebo sa nevie dočkať svojej odpovede, prakticky bez ohľadu na to, čo hovoríte. Ale veľa sa dozviete.

Ľudí nemotivujte. Nedá sa to

Ľudia nemajú tlačidlo „Motivovať“. Na to aby sa sami motivovali, treba im vytvoriť motivujúce podnety – pracovné alebo osobné, podľa toho, čo chcete dosiahnuť.

Najťažšie 2 minúty počúvania

Aktívne počúvať je naozaj ťažké. Skúste si to. Spýtajte sa kolegu na jeho názor a skúste dve minúty počúvať. Potichu. Nereagujte, neprerušujte. Len ho počúvajte. A potom mu skúste zreprodukovať, čo ste z toho porozumeli. Počúvať niekoho tak, aby sme mu skutočne porozumeli vyžaduje plnú sústredenosť, pretože 90% prejavu je neverbálnych.

Ak sa chcete skutočne niečo dozvedieť, pýtajte sa otvorené otázky

Otvorená otázka je taká, na ktorú sa nedá odpovedať áno / nie. Takýto typ otázky dáva priestor na rozmýšlanie. Naopak uzavretou otázkou sa nepýtate na názor, pýtate si potvrdenie svojej domnienky.

Nepýtajte sa „prečo“. Pýtajte sa „ako“, „kto“, „kedy“

Prečo je útočná otázka. Ak nechcete manažovať, ale viesť, ak chcete prísť na koreň veci, pýtajte sa tak, aby na to kolega prišiel sám. Inak sa bude voči vašim otázkam brániť. Ak sa budete dookola pýtať „prečo“, nakoniec na to zrejme prídete, no nikoho nemotivujete.

Odložte ego. Ego riadi, vy chcete viesť

Naše ego bráni tomu aby sme robili všetky tieto super veci. Nechápte ma zle, riadiť niekedy skutočne musíte. Keď riadite, dospejete k výsledku svojim spôsobom. A váš spôsob je najlepší, takže o čo ide? O to, že váš spôsob je najlepší len pre vás. Keď vediete, možno zistíte, že sú aj iné spôsoby a efektívnejšie a možno dokonca aj lepšie. A možno ani nie, ale dostanete kolegu na svoju vlnu. Len musíte počúvať.

PS: Ospravedňujem sa za newspeak, ale čo by bol za motivačný článok bez newspeaku? Viete čo je to newspeak?

 

Obrázok: Designed by Freepik

Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.