Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku? (1/4) - GoUP

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNE NÁVRH

Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku? (1/4)

Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)

Mať vlastnú stránku na Facebooku dnes môže mať každý. Ten, kto chce robiť úspešný biznis, ju dokonca mať musí. O tom sme presvedčení.

Teraz si v rýchlosti ukážeme, ako takú stránku vytvoriť (pretože je to naozaj jednoduché). A keďže nie každá stránka sa môže pochváliť pribúdajúcim počtom fanúšikov, ktorí navyše nepredstavujú len „mŕtve” lajky, ale potenciálnych zákazníkov pre váš produkt/službu, ukážeme si, ako to robiť dobre.

 

Poďme si vytvoriť Facebook stránku 

Ste prihlásení na Facebooku, kliknete na šípku v pravej časti modrej Facebookovskej lišty (prostredníctvom ktorej sa napr. odhlasujete) a vyberiete „Create page“ („Vytvoriť stránku“). Takto:

facebook stranka 1

 

 

V druhom kroku si zvolíte typ stránky. Ide o to, či chcete založiť page pre konkrétny produkt/značku, fan page pre svoju kapelu, miesto, kde budete propagovať reštauráciu, zgrupovať ľudí pre rozšírenie pôsobnosti danej komunity alebo vytvoriť stránku pre knihu či športový klub.

facebook stranka 2

 

 

Ďalej je potrebné zadať názov stránky, vybrať si konkrétnu podkategóriu a, samozrejme, zaškrtnúť, že súhlasíte s pravidlami Facebooku.

facebook stranka 3

 

 

Následne vás čaká krátky opis vašej novej stránky, pridanie linku na web a nahratie profilovej fotografie. Vaša stránka je hotová a nebolo na tom nič ťažké, však? :)

Pozvite na ňu svojich priateľov, nech zbiera prvé lajky, nezabudnite uploadnúť pekný cover, nastaviť administrátorov a možnosti užívateľov (prispievanie na nástenke). Viete, čo robiť vtedy, keď sa počet fanúšikov zastaví na určitom čísle a nie a nie ho dostať vyššie?

 

Správne rozmery obrázkov

Rozčuľovali ste sa, keď ste nahrali titulnú (cover) photo a ono vám ju nejako hlúpo roztiahlo, alebo si chcete vytvoriť epický Facebook profil, v ktorom bude profilová fotografia tematicky zapasovaná do coveru, ale netušíte, ako na to?

Naša grafička Miška:

facebook stranka 4

 

Vie, že rozmer titulnej fotografie je 851 x 315px a profilová fotografia musí mať minimálne 180 x 180px. Ak ste trochu graficky zruční a chcete sa so vzhľadom vášho profilu vyhrať, pridávame priamy link na stiahnutie templatu, v ktorom si napasujete profilovku na titulku presne podľa vašich predstáv.

Ešte na okraj k osobným profilom na Facebooku. Sociálna sieť prináša novinku, ktorá sa týka možnosti zmeniť vašu profilovú fotografiu za 7 sekundové video – slučku, ktorá bude na mobilných zariadeniach vycentrovaná pod vašim coverom. To prináša ešte viac možností pre kreatívnych jedincov.

stranka na facebooku 6

 

Vytvárate príspevok, ktorý chcete boostnuť, teda podporiť reklamou, aby mohol zasiahnuť konkrétne publikum Facebook užívateľov? Dajte mu rozmery 1200 x 900px. Rozmery iných typov príspevkov, ako napr. reklama na získavanie lajkov pre vašu stránku či kliknutí na váš web, nájdete v Centre pomoci.

 

Prispievajte pravidelne

S vytvorením stránky nič nekončí, práve naopak. Musíte sa o ňu starať. Na to, aby ste získavali nových fanúšikov a udržali tých starých, potrebujete byt aktívni. Zasahovať ľudí pravidelnými príspevkami a robiť to dobre. Nie „od buha do buka“. Urobte si plán dopredu. Najlepšie mesačný. Stanovte si dni, ktoré budete prispievať a typy príspevkov, ktoré budete pridávať. Prinášajte novinky o produkte, zdieľajte akcie, pýtajte sa na názory, odpovedajte na komentáre, vytvárajte súťaže, pobavte. Všetko v závislosti od typu stránky, ktorú spravujete.

 

Cielenie

Ak chcete zasiahnuť širšie publikum a nespoliehať sa len na organický dosah vašich príspevkov (vzniká šírením postov medzi priateľov vašich fanúšikov vďaka ich komentárom a zdieľaniu), podporte príspevok reklamou a zacieľte ho na potenciálnych zákazníkov. Za niekoľko eur môžete príspevok dostať na nástenky tisícov užívateľov, ktorí vašu stránku zatiaľ nelajkli. Každý príspevok môžete cieliť podľa demografických charakteristík (krajina, pohlavie, vek,…) či záujmov. Viete, kto je vaša cieľovka, poznáte konkurenčné stránky a máte prehľad o záujmoch ľudí, ktorým by sa mohol páčiť váš produkt/služba? Využite to. Facebook ponúka hneď niekoľko formátov reklamy. Vyberte si ten správny.

 

Sledujte štatistiky

Facebook vám ponúka možnosť nahliadnuť do pozadia vašej stránky. Nájdete tu napr. údaje o dosahu konkrétnych príspevkov, vývoji počtu či demografickej štruktúre fanúšikov. Viete vyselektovať, ktorý typ postov vám engagement (zapojenie) fanúšikov neprináša a ktorý je, naopak, úspešný. Spoznávajte svoje publikum a prispôsobujte mu stratégiu. Viete, o akom čase je online najviac fanúšikov? Viete:

facebook stranka 5

 

 

Máte vytvorenú stránku, ale nemáte čas venovať sa jej správe naplno? Nemáte vytvorenú stránku, pretože prostredie Facebooku nepoznáte, ale veríte sile reklamy na sociálnej sieti? Obráťte sa na nás, radi vám pomôžeme.

Zdroje: adomasbaltagalvis.comFacebook


Najnovšie články
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)
#PBS16: 8 hodín toho najlepšieho z reklamy Google
Performance&Branding Summit je už tradične výborné podujatie najväčších hajlajtov z kuchyne Google. Nový pohľad na existujúce funkcie, novinky a insider-info z reklamy na inter [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)
GoVideo #3: Atribučné modely alebo čomu vďačíte za objednávku
Dnes sa Tomáš s Liborom pozreli na atribučné modely v Analytics. Vysvetlia vám, čo to vlastne je, prečo ich musíte sledovať a hlavne, ako ich vyhodnotiť. Čo sú to atribučné mode [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)
Počúvajte, aby ste porozumeli. Nie, aby ste odpovedali
Včera som sa zúčastnil v poradí štvrtého tohtoročného workshopu v Google, tentoraz na tému "Coaching & Ako vytvoriť podmienky pre svoj tím aby dokázal realizovať svoj potenciá [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)
Zvýšte hodnotu svojej značky na Facebooku
Facebook nie je o tvrdom predaji. Facebook je na to, aby vás mali ľudia radi. Počuli ste o brand equity? Keby som tento pojem mala definovať vlastnými slovami, tak poviem, že id [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)
7 krokov k super bannerom
Bannerová reklama patrí k najefektívnejším formám budovania povedomia značky. Predávate bio výrobky? Vytvorte si pekný banner a zacieľte ho na blogy o zdravom životnom štýle. Správ [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)
Dynamický remarketing
„Zobrazil sa mi banner s produktmi, ktoré som si pozeral na nete. Niekto ma prenasleduje!" Áno, práve ste sa stali súčasťou dynamického remarketingu. V predchádzajúcich dvoch člá [...]

GoUP